logo

Digital 
Creative 
Development.

Online marketing
analyse als
belangrijke start!

Je wil graag aan de slag met online marketing, maar weet niet goed waar je moet beginnen. Of je wil een nieuwe website en bent van plan om het vanaf de start goed aan te pakken. Een online marketing analyse kan hierbij helpen. Een online marketing analyse geeft inzicht in wat belangrijk is en wat niet. Zo ben je sneller in staat om een positief resultaat te boeken.

Wat is een online marketing analyse?

Een online marketing analyse is een onderzoek waarin we jouw business online onder de loep nemen. Het geeft een compleet beeld van jouw business in het online landschap. Je begrijpt beter wie je doelgroep is en snapt beter het verschil tussen jouw bedrijf en je concurrenten. Deze analyse is een belangrijke eerste stap voordat je aan de slag gaat met marketing.
Ja, dat wil ik!

Wat leveren wij?

Het resultaat van een online marketing analyse is een online marketingplan. Dit plan staat vol aanbevelingen en kansen voor jouw bedrijf. Geen wollig verhaal of een resultaat waar je niets mee kunt, maar duidelijke conclusies met concrete acties.
Inhoud van het online marketing plan
  • Advies over technische aanpassingen van jouw website.
  • Advies over de gebruiksvriendelijkheid en ervaring van jouw website.
  • Inzicht in relevante zoekwoorden waarmee je nu wordt gevonden.
  • Analyse van de online prestaties en vindbaarheid van jouw concurrenten.
  • Zoekwoorden die voor jou interessant zijn – en waar de kansen liggen.
  • Advies over de ideale sitemap van jouw website.
  • Marketingmiddelen die voor jou interessant zijn.

Welke voordelen geeft een online marketing analyse mij?

De voordelen van een online marketing analyse zijn enorm. Niet voor niets is een online marketing analyse een must have voor elk bedrijf dat professioneel wil groeien. Na een goede analyse ben je namelijk beter in staat om marketing binnen je bedrijf te integreren. Bovendien kun je gerichter aan een website werken waarmee je daadwerkelijk jouw doelen bereikt.

Wat kun je met een online marketing analyse?

Een online marketing analyse alleen zorgt niet voor meer bezoekers, naamsbekendheid en verkoop. Je moet deze analyse zien als het fundament van toekomstige campagnes. Zo ben je in de toekomst beter in staat om onder andere:
  • Een nieuwe website op te zetten
  • Een bestaande website te verbeteren
  • Landing pagina’s uit te werken
  • Google Ads & Facebook Ads campagnes te ontwikkelen
  • E-mailcampagnes te lanceren
  • Google Analytics in te richten
  • Aan de SEO te werken
  • Marketing Automation op te zetten

Is een online marketing analyse wat voor jou?

Maak vandaag nog een afspraak voor een vrijblijvend gesprek.
MAAK EEN AFSPRAAK

Voor wie is een online marketing analyse?

Een online marketing analyse is geschikt voor MKB-bedrijven die serieus aan de slag willen met online marketing. Bedrijven die meer inzicht willen in het effect van al hun inspanningen en het liefst met een concreet plan aan de slag gaan.

Herken jij je hierin? Maak dan eens een afspraak voor een vrijblijvend gesprek.

Online Marketing Analyse. What’s next?

Een online marketing analyse geeft jou veel handvatten om mee aan de slag te gaan. Toch kan het zijn dat je bij de vervolgstappen wat ondersteuning kunt gebruiken. Wij kunnen je hier uiteraard bij helpen.

Bij welke vervolgstappen kunnen wij jou ondersteunen?
  • Strategische begeleiding
  • Professionalisatie van de communicatie
  • Set-up van diverse marketingtools

We kunnen je ook ondersteunen in de vorm van ‘Cocreatie’. In dit traject leren we jou hoe je diverse marketinginstrumenten zelf kunt inzetten. Of hoe je marketing het best in je organisatie kunt implementeren.

Veelgestelde vragen

Moet ik na een online marketing analyse een nieuwe website?
Nee, je hoeft zeker niet automatisch een nieuwe website. Tijdens het proces zien we of jouw huidige website voldoet aan de eisen die passen bij jouw business en doelstellingen. Het kan dus best zo zijn dat je wel enige aanpassingen moet doen aan je huidige site.
Ik heb mijn website door iemand anders laten maken. Moet ik na een online marketing analyse eventuele aanpassingen door jullie laten doen?
Nee hoor. Je kunt dat prima oplossen met jouw eigen webbouwer.
Kan ik na een online marketing analyse zelf aan de slag?
Dit hangt van jezelf af. Ben je druk of heb je niet de kennis om er zelf mee aan de slag te gaan? Dan is het slimmer om dit te laten doen door iemand die dit wel kan. Wij kunnen je hierbij helpen. Uiteraard kunnen we je ook begeleiden, zodat je het uiteindelijk zelf kunt.
Ik heb een eenmanszaak. Is jullie online marketing analyse dan wel geschikt voor mij?
Dat is het zeker. Een online marketing analyse is bij uitstek geschikt voor eenmanszaken en MKB-bedrijven. Bedrijven die wel wat ondersteuning op online gebied kunnen gebruiken. Je kunt tenslotte niet alles zelf doen.
Ik ga aan de slag met een nieuwe website. Is het handig om eerst een online marketing analyse te laten uitvoeren?
Absoluut! Er is geen beter moment dan bij de start van een nieuwe website. Je kunt dan precies bepalen hoe jouw online business eruit moet komen te zien, en wat het best voor jou zou kunnen werken.
chevron-down