Maak een afspraak voor een kennismakingsgesprek.

Wat leuk dat je een afspraak wilt maken. Laat je gegevens achter, dan stuur ik je binnen 24 uur een reactie!

Vul je gegevens in

...en belooft, ik stuur je geen vervelende mailtjes. 

Vul je gegevens in

...en belooft, ik stuur je geen vervelende mailtjes. 

Online marketing analyse als belangrijke start!

Je wil graag aan de slag met online marketing, maar weet niet goed waar je moet beginnen. Of je wil een nieuwe website en bent van plan om het vanaf de start goed aan te pakken. Een online marketing analyse kan hierbij helpen. Een online marketing analyse geeft inzicht in wat belangrijk is en wat niet. Zo ben je sneller in staat om een positief resultaat te boeken.

Wat is een online marketing analyse?

Een online marketing analyse is een onderzoek waarin ik jouw business online onder de loep neem. Het geeft een compleet beeld van jouw business in het online landschap. Je begrijpt beter wie je doelgroep is en snapt beter het verschil tussen jouw bedrijf en je concurrenten. Deze analyse is een belangrijke eerste stap voordat je aan de slag gaat met marketing.

Wat kun je van mij verwachten?

Het resultaat van een online marketing analyse is een online marketingplan. Dit plan staat vol aanbevelingen en kansen voor jouw bedrijf. Geen wollig verhaal of een resultaat waar je niets mee kunt, maar duidelijke conclusies met concrete acties.

Inhoud van het online marketing plan
  • Advies over technische aanpassingen van jouw website.
  • Advies over de gebruiksvriendelijkheid en ervaring van jouw website.
  • Inzicht in relevante zoekwoorden waarmee je nu wordt gevonden.
  • Analyse van de online prestaties en vindbaarheid van jouw concurrenten.
  • Zoekwoorden die voor jou interessant zijn – en waar de kansen liggen.
  • Advies over de ideale sitemap van jouw website.
  • Marketingmiddelen die voor jou interessant zijn.

Welke voordelen geeft een online marketing analyse jou?

De voordelen van een online marketing analyse zijn enorm. Niet voor niets is een online marketing analyse een must have voor elk bedrijf dat professioneel wil groeien. Na een goede analyse ben je namelijk beter in staat om marketing binnen je bedrijf te integreren. Bovendien kun je gerichter aan een website werken waarmee je daadwerkelijk jouw doelen bereikt.

Wat kun je met een online marketingplan?

Een online marketingplan alleen zorgt niet voor meer bezoekers, naamsbekendheid en verkoop. Je moet deze analyse zien als het fundament van toekomstige campagnes. Zo ben je in de toekomst beter in staat om onder andere:

Voor wie is een online marketing analyse?

Een online marketing analyse is geschikt voor ZZP-ers en MKB-bedrijven die serieus aan de slag willen met online marketing. Bedrijven die meer inzicht willen in het effect van al hun inspanningen en het liefst met een concreet plan aan de slag gaan.

Herken jij je hierin? Maak dan eens een afspraak voor een vrijblijvend gesprek.

Online Marketing Analyse. What’s next?

Een online marketing analyse geeft jou veel handvatten om mee aan de slag te gaan. Toch kan het zijn dat je bij de vervolgstappen wat ondersteuning kunt gebruiken. Ik kan je hier uiteraard bij helpen.

Bij welke vervolgstappen kan ik jou ondersteunen?
  • Strategische begeleiding
  • Professionalisatie van de communicatie
  • Set-up van diverse marketingtools

Ik kan je ook ondersteunen in de vorm van ‘Cocreatie’. In dit traject leer ik jou hoe je diverse marketinginstrumenten zelf kunt inzetten. Of hoe je marketing het best in je organisatie kunt implementeren.

crosschevron-downarrow-right